Se no primeiro artigo remataba
falando de motivos para que os orientadores nos embarcáramos na creación dun
blog, neste segundo seguiremos incidindo no mesmo tema, comentando agora este documento
de Mª Carmen Delgado
Lendínez, orientadora dun colexio de Cádiz, sobre o seu blog
“http://orientagades.wordpress.com/”.
A autora comeza cóntanos que se
iniciou neste mundo dixital creando unha Web dedicada á orientación ata que se
decatou do potencial, dinamismo e sinxeleza dos blogs, có que ela pretende
basicamente incorporar as TICs á labor orientadora.
E nesta labor o primeiro é dotar ao alumnado das ferramentas necesarias
para facelos competentes dixitais. Axudalos a ser máis autónomos, a aprender
onde atopar información, cuestionando a súa fiabilidade e contrastándoa, para
que esta sexa útil. Así, nos di, que un 1º obxectivo do seu blog sería proporcionar ferramentas e información relevante
para a toma de decisións vocacionais, tanto ao alumnado como á familia,
á que se lle ofrece tamén materiais de interese para formarse nos temas
relacionados coa educación dos seus fillos.
O 2º obxectivo do seu blog, de
utilidade para o traballo orientador, pensa que sería o de recopilar recursos, webs, ferramentas para a
formación, materiais, etc. relacionados coa orientación e co mundo da educación
en xeneral. Toda esta información, colocada no blog dun xeito organizado,
estará así totalmente accesible, tanto para nos como para a xente que o visita.
E se, ademais, utilizamos a suscripción e un lector RSS para estar ao día das
novidades que se publiquen nestas páxinas, gañaremos moito tempo e estaremos ao
día.
En terceiro
lugar, pretende proporcionar aos titores e ao profesorado en xeneral materiais
de utilidade para a acción titorial:
técnicas de estudio, titorías interactivas, guías sobre ciberbullying, redes
sociais, anorexia, materiais das probas de diagnóstico, educación en valores,
para la convivencia, educación para a saúde, etc.
Por último,
dinos que a propia demanda dos usuarios impúxolle un novo obxectivo: informar das
posibilidades a nivel de títulos que ofrece o sistema educativo de "reincorporarse " ao mesmo, aspecto
que resulta que é o máis visitado do blog.
Logo, fálanos polo miúdo da
estrutura e dos recursos do seu blog, que como todos está estruturado en categorías
(de educación secundaria) e etiquetas, organizadas en forma de nube segundo a relevancia das entradas. As barras
laterais conteñen informacións, enlaces, presentacións… que se queren destacar
en determinados momentos. Tamén inclúe páxinas estáticas con temas de interese
para os seus usuarios, alumnado e familias de secundaria.
Finalmente fai unha reflexión sobre
a dedicación que supón o blog, unha vez que empezas, sempre estás activo, tes
novas ideas para melloralo, novos contidos que engadir e a isto vese
incrementado pola gran diversidade
e amplitude de contidos que existen dentro da orientación. E que se fixeramos
de internet unha verdadeira comunidade de aprendizaxe o noso traballo sería
máis doado.
Como vedes é un sinxelo artigo sobre o que é un blog,
que nos axuda e serve de guía a os que como eu se está iniciando neste mundo, e
nos fai ter presente que hoxe en día
temos que poñernos ao día nas ferramentas dixitais para empregalas no noso
traballo como orientadores, como educadores, e traballando, a ser posible, dun
xeito colaborativo e compartindo, para así ser máis eficaces e aforrar esforzos
e tempo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario